Organenvlees en nog meer.... - Reisverslag uit Yuen Long Kau Hui, Hong Kong van Nathalie - WaarBenJij.nu Organenvlees en nog meer.... - Reisverslag uit Yuen Long Kau Hui, Hong Kong van Nathalie - WaarBenJij.nu

Organenvlees en nog meer....

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

26 December 2012 | Hong Kong, Yuen Long Kau Hui

Voor dat we op 25 December een middag dutje gingen doen, heeft Joe ons de markt laten zien; vissen,groenten,vlees etc. Joe heeft ook nog voor ons gekookt: pasta met gehaktballen gemaakt van orgaanvlees en mosselen. Dit had mij best wel misselijk gemaakt. 's Avonds na het middagdutje zijn Kiki en ik uiteten geweest in een noodles-tentje. Daarna zijn hebben we de hele avond bij een lokaal barretje gezeten. Het was erg interessant om de Aziaten om ons heen te kijken.

26 December
Omdat de dag ervoor mijn laptop gecrasht is, gingen we in de shopping district op zoek naar een nieuwe laptop. Helaas was ik de code van mijn creditcard vergeten en slaagde 's middags niet. In de stad kwamen er veel nieuwe indrukken op me af. Je loopt in straten met enorme gebouwen en winkelcentra. Hierdoor was mijn richtingsgevoel helemaal weg. Ik wist niet meer wanneer we ondergronds waren, op de begane grond of op een paar verdiepingen hoog. Ook hebben we de haven van Kowloon gevonden. Door de mist was de overkant alleen niet goed te zien. Wat ik me op de steiger realiseerde was dat je in Hong Kong alleen maar omringt bent door hoge en vaak dure gebouwen. In het midden van de stad zit ook een kleine park met flamingo's en andere aparte dieren. Best wel mooi om te zien. Na een paar uur wandelen waren we het zat. Eenmaal terug in Yeung Long zijn we even naar de markt geweest om lokale gebakjes/cakejes uit te proberen. Nu zijn we nog steeds aan het genieten van een cake :D. 's Avonds ben ik toch snel even alleen naar de stad gegaan om mijn laptop te kopen. Het is een MAcbook air geworden. Om 20 uur gingen we met Joe in een restaurantje hot pot gegeten. Het is een soort fondue. Ik heb voor het eerst een stukje koeienmaag en een stukje ganzenslokdarm gegeten. Op zich is het wel te eten, alleen de slokdarm is erg taai. Daarna hebben we nog even geborreld en slang gegeten.

Dat was mijn kerst!


p.s. het gebouw heeft toch een lift!
p.s.s. Ik heb zoveel nieuwe indrukken op gedaan die niet te beschrijven zijn.
p.s.s.s. Ik houd nu al van mijn nieuw laptop.

  • 26 December 2012 - 18:18

    Johan:

    hay nathalie wat eet jij na een dag al rare dingen koeienmaag en ganzendarm als je dat in holland eet kom ik niet bij je eten dan heb ik nog liever slang bij de borrel die kan ik weg spoelen met drank hoop dat je gezond blijft eet smaakelijk groetjes johan
Nathalie

Actief sinds 31 Maart 2011
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 25433

Voorgaande reizen:

24 December 2012 - 18 April 2013

Hong kong, North Luzon, Bangkok

09 September 2011 - 05 December 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: