Fiesta week - Reisverslag uit Masipi East, Filipijnen van Nathalie - WaarBenJij.nu Fiesta week - Reisverslag uit Masipi East, Filipijnen van Nathalie - WaarBenJij.nu

Fiesta week

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

25 Januari 2013 | Filipijnen, Masipi East

Hey Allemaal,

Sinds de laatste keer dat ik heb geschreven zijn er niet veel dagen verstreken. Ik kan nu alweer updaten, omdat ik anderhalve week niet het veld in ga. Wat uiteindelijk heel goed is. Ik kon deze week niet het veld in omdat ze bij mij gastgezin aan het verbouwen zijn. Nu ga ik volgende week woensdag, na het afscheidsfeest van de andere studenten het veld in voor elf dagen.
Ik ben blij dat ik deze week vrij ben, want maandag was ik ziek geworden. Ik had een bacterie in me buik opgelopen. Dus maandag ben ik samen met Kiki naar de dokter in Tuguegarao geweest, ongeveer een uurtje reizen. Een paar uur verder, en doktersbezoeken en een bloedtest kon ik weer gaan. Super veel pillen mee, waarvoor ze allemaal zijn geen idee (iig antibiotica), maar ik heb ze braaf geslikt. De rest van de dagen heb ik een beetje aan mijn onderzoek gewerkt, uitgerust, met de andere studenten gekletst en gegeten. Dus een paar chill dagen. Nu ben ik na een paar dagen gelukkig weer opgeknapt:D
En was het tijd om de Fiesta week in Cabagan te vieren. Vanochtend ben ik met de andere studenten naar een danswedstrijd geweest van de middelbare scholen. Dit was super mooi om te zien! Ze waren bijna allemaal verkleed als de Spanjaarden en de Agta. We mochten op het podium bij de burgemeester zitten, dus we hoefden niet in de drukte te staan, maar konden lekker (in de volle zon) zitten. Dus ik ben alweer verbrand! Maar ik begin eindelijk een bruin kleurtje te krijgen. Vanavond gaan we naar de Miss verkiezingen! Dit weekend ga ik mijn verjaardag vieren, lekker klein, een beetje borrelen en arretjes cake eten. Maandag ga ik drie appeltaarten bakken, een voor mijn gastgezin, een voor de huis waar ik het maak en een voor in mij huis :D. Ik heb nu super veel zin om het veld in te gaan, want ik ben er helemaal klaar voor!!!!!!

Aan Tabitha: Mijn rugzak is prima te tillen :D Ik ben erg selectief met inpakken zodat ik niet met teveel spullen aan het slepen ben. En als ik echt ga hikken, dan moet ik mijn rugzak niet meenemen. Ik zou hier wel een beetje sneeuw willen hebben voor een uurtje :D. Ik ben redelijk gewend aan het warme weer! Hoe gaat het met jou?

  • 25 Januari 2013 - 13:21

    Margot:

    Hey Nathalie,

    Heb je ook een adres waar post naar toe kan? Ik zou je graag een kaartje willen sturen, maar ik weet niet of dat wel kan :)

    Liefs,
    Margot

  • 25 Januari 2013 - 23:52

    Tabitha:

    Hee Nathalie!

    Leuk om weer wat van je te horen :D Toch vaker internetmogelijkheden dan je zou verwachten daar in de verre jungle ;) Vervelend dat je buikgriep hebt opgelopen, maar gelukkig ben je ermee naar de dokter gegaan en kan je nu even rustig aan doen met je onderzoek. Maar dat je weer zin hebt om verder te gaan is in ieder geval een goed teken!

    Ben heel benieuwd hoe het is om je verjaardag daar te vieren! Alvast gefeliciteerd sowieso! :) Hopelijk zal alle cake en taart smaken.

    Met mij gaat het goed! Van de week sollicitatie voor het Afrikateam van de organisatie Mensen met een Missie gehad, en het team heeft mij uitgekozen om als stagiair voor te dragen! Hoogstwaarschijnlijk ga ik per maart voor 4 maanden op het kantoor in Den Haag aan de slag, hartstikke leuk en ik kijk er echt naar uit! :D

    Veel plezier komend weekend, en succes met de volgende paar dagen onderzoek!

    Veel liefs, Tabitha
Nathalie

Actief sinds 31 Maart 2011
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 25428

Voorgaande reizen:

24 December 2012 - 18 April 2013

Hong kong, North Luzon, Bangkok

09 September 2011 - 05 December 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: