27 en 28 December - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Nathalie - WaarBenJij.nu 27 en 28 December - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Nathalie - WaarBenJij.nu

27 en 28 December

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

28 December 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Hee Allemaal,

Al weer een reisverslag, omdat ik hier goed internet heb. Gisteren begon erg laat, omdat me reisgenootje nog een jetlag heeft. Ik ben gelukkig al gewend aan Hong Kong tijd :D. 's Middags zijn we in de buurt van ons appartement. We hebben iets warmere kleding gekocht; want vanaf overmorgen is het nog maar 16 graden in plaats van 22 graden. Daarna zijn we naar Hong Kong Island gegaan. Dit is ongeveer 45 minuten met de trein. Op dit eiland staan ook enorme gebouwen, verlicht in kerstsferen. We wisten dat je vanaf een gebouw naar de overkant kon kijken. Wij hebben verschillende gebouwen achterna gelopen, maar het gebouw met uitzicht niet kunnen vinden. Maar we kwamen wel in een heel leuk buurtje. Daar heb ik curry gegeten. Alles was lekker behalve het vlees, dat was erg vet en heb ik laten staan. Na het eten hebben we nog in de buurt rond gelopen voordat we naar de nachtbazaar gingen in Kowloon. Dit is een super toeristische markt, maar wel leuk om over gelopen te hebben. Daarna zijn we naar de promenade gegaan. Dit geeft uitzicht op Hong Kong Island. Dit is een super mooi uitzicht (foto's op facebook). Hier hebben we een tijdje gezeten. Dit is ook het beeld wat ik in mijn hoofd had als ik aan Hong Kong dacht. Ondertussen weet ik dat Hong Kong veel meer is dan alleen hoge gebouwen. We wilden om 1:30 gaan slapen, zodat Kiki over haar jetlag heen kon komen. Helaas hebben we nog tot 03:30 uitzendinggemist gekeken en is ze denk ik nog niet helemaal gewend.

De volgende dag zijn we weer naar Hong Kong Island gegaan. Eerst naar Aberdeen. Dat is in het zuiden van het eiland. Hier leven veel mensen op het water. We werden aangesproken door een man om een boottochtje te maken. Dit hebben we voor een half uurtje gedaan. We zijn langs de drijvende stad gevaren en in de baai rond gevaren. Het was een hele aparte tocht. Omdat we voor zonsondergang op de peak (berg op Hong Kpong eiland met enorme uitzicht) wilden staan zijn we weer op tijd weg gegaan. Helaas was er een rij van meer dan 2 uur om naar de peak te gaan. Dus hebben we het overgeslagen voor vandaag. Omdat het nog geen etenstijd was, wilden we een cocktail drinken. En daarna in de buurt eten, waar we de vorige dag ook waren. Na een tijdje lopen zijn we naar een bar gegaan waar de cocktails 10 euro zijn. Een cocktail en een wijn en een biertje kwamen we in contact met de manager van de bar en een engelse man. De manager heeft de rest van de avond ons drankjes en eten gegeten. Dus we zijn daar blijven hangen tot 's avonds laat. Het was erg gezellig en naderhand ook een redelijk goedkoop. Dat was ondertussen gisteren. Nu is het alweer half twee en hebben we drukken plannen voor morgen.

Liefs Nathalie

ps. Ik ben nog steeds niet gewend aan het eten hier. Het is best wel vet en ongezond.

ps. Ik raak steeds meer gewend aan de stad en de grootte. Ook al zie ik maar een klein deeltje van het geheel. Ook zijn de lokale mensen super aardig en altijd klaar om te helpen.

ps. Ik ga maar slapen. Slaaplekker!

  • 28 December 2012 - 18:46

    Giela:

    Hoi Nathalie
    volgens mij ben je echt aan genieten van de stad de foto"s die net op facebook hebt geplaats zien er mooi uit
    En erg gezellig in de coctail bar en dat je daarna nog lekker en gegeten hebt voor weinig is altijd goed.
    Geniet er maar lekker van nu kan het nog straks ben je aan het werk
    Ik en ik denk wij allemaal kijken uit naar je reisverslagen
    xxxx Giela

  • 28 December 2012 - 19:12

    Johan:

    nathalie bij ons was het vanacht onder nul wij willen graag het wat warmer hebben nu jij winter kleding gekocht heb kan je ons wel wat warmte sturen'.
    mochten jullie nog coctails willen drinken ik maak ze voor 5 euro per stuk
    groetjes johan

Tags: de

Nathalie

Actief sinds 31 Maart 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 25439

Voorgaande reizen:

24 December 2012 - 18 April 2013

Hong kong, North Luzon, Bangkok

09 September 2011 - 05 December 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: