Nieuwjaar, Markten en Promenade - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Nathalie - WaarBenJij.nu Nieuwjaar, Markten en Promenade - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Nathalie - WaarBenJij.nu

Nieuwjaar, Markten en Promenade

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

02 Januari 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Oud en Nieuw in Hong Kong was heel erg gezellig. Ik heb geen vuurwerk gezien, want we wilden ons niet in de enorme massa's begeven. Wij zijn met twee andere Nederlandse meisjes is naar een Indisch restaurant gegaan, daar lekker gegeten. Daarna zijn we naar de bar gegaan, waar we afgelopen week ook cocktails hadden gedronken. Deze keer kregen we allemaal toetjes gratis! Het was super lekker. We hebben gezellig geborreld tot 12 uur en daarna dansend het nieuwjaar in. Helaas voelde ik me naar een paar uurtjes helemaal op, want me rug deed super veel pijn. Hierdoor heb ik wat minder gedanst en wat meer bar gehangen, wat ook heel leuk was. Om drie uur was ik er wel klaar mee, maar ik ging nog even wacht tot alle meisjes er klaar mee waren, want samen is samen thuis. Rond een uurtje of half vijf was iedereen er wel klaar mee. De andere meiden hebben de taxi gepakt en wij zijn met de metro gegaan. Rond een uurtje of kwart over zes waren we in het appartement. En om half 8 lag ik heerlijk te slapen.

Nieuwjaarsdag zijn we heel lui geweest. We hebben in bed gehangen en BNN programma's gekeken. Ook hebben we pizza en veel junk food gehaald. Dit was ook wel even nodig.

De dag erna zijn we redelijk vroeg opgestaan en naar de vissen en dierenmarkt gegaan. De dieren waren super schattig en het waren allemaal speciale honden katten. De cavia's op deze markt zijn bijna onbetaalbaar, namelijk 68 euro. De konijnen, die vanuit Nederland worden geïmporteerd, waren weer goedkoop. De vissen worden in zakjes bewaard, dit is heel apart om te zien. Ook zijn we nog de bloemen en ladies markt overgegaan. De bloemenmarkt was niet heel speciaal. Op de ladies markt bestaat uit prul en kleding. 's Middags ben ik nog even naar de promenade gegaan en en ik terug naar de appartement gegaan, om nog even te rusten. Zometeen gaan we uiteten en het laatste drankje doen. Want morgen gaan we naar Manila. Ik heb veel zin om naar de Filippijnen te gaan.

Dit was het wel weer!

  • 02 Januari 2013 - 16:58

    Tabitha:

    Leuk om je HongKong avonturen te lezen Nathalie! En klinkt als een goed begin van het nieuwe jaar :)
    Spannend dat nu de volgende etappe van je reis eraan komt, ben heel benieuwd wat je in de Filippijnen allemaal gaat beleven! Goede reis daar naar toe, en succes met het onderzoek!

    xxxxxx Liefs Tabitha
Nathalie

Actief sinds 31 Maart 2011
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 25431

Voorgaande reizen:

24 December 2012 - 18 April 2013

Hong kong, North Luzon, Bangkok

09 September 2011 - 05 December 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: