Op weg naar mijn eerste project! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Nathalie - WaarBenJij.nu Op weg naar mijn eerste project! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Nathalie - WaarBenJij.nu

Op weg naar mijn eerste project!

Door: NathalieEbbelaar

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

12 September 2011 | Verenigde Staten, Flagstaff

Sinds mijn eerste reisdag is er bestveel gebeurd :). Ik hoor bij een hele leuke groep vrijwillegers, die dezelfde dagals mij zijn aangekomen. Mijn kamer deel ik met vijf anderen, waarvan vier meisjes die dezelfde dag zijn aangekomen.

Zaterdag 10 september.
Ik ben van Phoenix airport afgereist naar Flagstaff. Ik heb in het busje een leuk gesprek gehad met een gepensioeneerde man uit Florida en een Zweed die in San Fransico heeft gewerkt. De reis was erg mooi, je zag de natuur veranderen van een woestijn vol cactussen naar grot4e bergen met pine trees. Flagstaff ligt op 7000 feet. BEst wel hoog in dew bergen. Eenmaal aangekomen ging ik met een Britse jongen, die ik in de auto heb leren kennen, in de Irish pub zitten totdat we opgehaald werden. De eerste avond heb ik allean andere vrijwilligers ontmoet en wat boodschappen gehaald.

Zondag 11 september.
Op zondag had ik een orientatie bijeenkomst met alle andere vrijwilligers. Het was niet heel erg intressant,vooral de regels zijn uitgelegd. ´s Middags zijn we met een alle een berg op gewandeld richting een hele grote astronomie toren. Helaas was het een klein beetje bewolkt en gaan we er nog een keer heen. Daarna hebben we rond het stadje gewandeld. Ik ben erg verbrand :s Ik was vergeten me in te smeren. De rest van de avond hebben we in ons huis gehangen en gespeculeerd over de projecten.

Maandag 12 september.
Vandaag hadden we een veiligheidstraning. Was niet intressant, maaar wel nodig. Helaas kreeg ik met mijn project groepje te horen dat wij nog meet veiligheidstraning krrijgen om dat we gaan werken met pesticiden. Nu ben ik gecertiviceerd om voor de aankomende drie jaar met pesticiden te werken in the USA. In de avind zijn we met zijn alle uiteten geweest. En moest ik mijn spullen inpakken, omdat ik morgenochtend vroeg vertrek naar Ne Mexico.

Mojn project.
Ik ga met vijf anderen, waarvan een supervisor naar Bitter Lake in New Mexico. Dat is vlakbij Roswell. Ik heb heel veel geluk want wel slapen in een hutje :D We blijven voor zes weken daatr, en dan werk ik vier dagen en heb drie dagen vrij. Ik ga niet inheemse planten uitroeien. Zo dat de inheemse planten beter kunnen groeien. Ik zal donderdag uitvinden hoe het is. Woensdag valt weg door een autorit van 9 uur.

Overig.
Tot nu toe bevalt het me erg goed en heb ik niet het gevoel dat ik ver van huis ben. Ik zit hier goed! Ik was wel heel erg geechrokken van mijn langdurige project, want ik had geen zin om zes weken lang te camperen, maar gelukkig hoeft dat niet :D Ook had ik allemaal plannen om Arizona te gaan ontdekken, maar dat is verandert in New Mexico ontdekken.Ik hoop dat het gezellig gaat worden op project, want we zijn met zijn zessen 24 uur per dag met elkaar. Misschien heb ik na zes weken hele goede vrienden of heb ik het helemaal met ze gehad. Ik merk dat engels praten me steeds beter afgaat en dat ik zelfs moeite heb om deze blog in het nederlands te typen. Ik ben de laatste dagen vaak op internet geweest omdat ik internet in het huis heb. Maar ik zal op project niet vaak internet hebben. Duw ik weet niet of ik de aankomende zes weken kan updaten.

Voor degene die het intressant vinden, ik zit echt met alle nationaliteiten in huis :)

Xx
Nathalie

ps. Ik denk dat ik iets ben vergeten, maar ik ga slapen wat ik moet er met een paar uur weer uit om op project te gaan ;)

  • 13 September 2011 - 15:35

    Giela:

    wat een geluk dat je niet in een tentje hoeft te slapen
    En als je vrij bent ben je dan alleen vrij of met 2 of meer?
    Heel veelplezier en we horen wel van je
    Giela
    Ps. ik heb foto gezien op faceboek waar jij ook op staat leuke groep denk ik zo

  • 14 September 2011 - 07:59

    Margot:

    Hey! Je project klinkt echt heel gaaf :) heb je ook al een cursus gehad hoe inheemse planten te onderscheiden van niet-inheemse planten? ;)
    Veel plezier en ik ben benieuwd naar de verhalen over wat New-Mexico te bieden heeft.
    Liefs

  • 14 September 2011 - 17:14

    Johan:

    hallo meisje heb je het naar je zin uit welke landen komen de andre mensen valt het werk mee wij hebben op 3woningen geregeerd alle 2 kamer met balkon volgende week doen we het weer veel plezier in new mexico groetjes johan

Verslag uit: Verenigde Staten, Flagstaff

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

02 December 2011

Laatste roadtrip en project

22 November 2011

Meteorkrater, Winslow en Tuscon

17 November 2011

Lake Mead 2

08 November 2011

San Fransisco

02 November 2011

Lake Mead
Nathalie

Actief sinds 31 Maart 2011
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 25434

Voorgaande reizen:

24 December 2012 - 18 April 2013

Hong kong, North Luzon, Bangkok

09 September 2011 - 05 December 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: